Huurdersportaal

huurders

FAQ

Via onderstaande onderwerpen geven wij antwoord op de meestgestelde vragen rondom uw huurwoning of gehuurde commerciële vastgoed, maar u kunt natuurlijk ook direct contact met ons opnemen om uw vraag te stellen of de mogelijkheden te bespreken. 

Technisch

Voor de meeste woonruimtes verzorgen wij het technische beheer. Dit betekent dat u technische storingen of mankementen bij ons kunt melden via uw eigen omgeving in het huurdersportaal. Hier vindt u de meestgestelde vragen rond het technische onderhoud van uw huurwoning of commercieel vastgoed. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan direct contact met ons op via onderstaand contactformulier.


Veelgestelde vragen

Deze kunt u via het huurdersportaal indienen. Wij willen u vriendelijk verzoeken zoveel mogelijk informatie en eventueel foto’s te verschaffen. Check eerst uw huurders ABC en onderhoudswijzer om te bepalen of uw verzoek voor rekening van de verhuurder is of voor die van u. Afspraken hierover zijn wettelijk bepaald. Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, streven we ernaar binnen 2 werkdagen te reageren. Neem voor spoedeisende meldingen contact met ons op via ons telefoonnummer 020-5775333.

Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst de hoofdkraan afsluiten.
U kunt een melding van lekkage online doorgeven via uw huurdersportaal. Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van verzoeken via de mail vragen wij foto's ter verduidelijking mee te sturen. Voor u een reparatieverzoek kunt indienen, vragen wij u de volgende zaken te onderzoeken:
Waar komt de lekkage vandaan? Wat is de mogelijke oorzaak?

  • Bij buren navragen (indien van toepassing).
  • Badkamer kitnaden en voegen controleren.
  • Leidingwerk nazien.
  • Nalopen kranen.
  • Bij daklekkage: betreft het een pannendak of een plat (bitumen) dak?
     

De oorzaak is afhankelijk van de warmwatertoestellen die u in huis heeft. Bij een defect aan de combiketel heeft u vaak geen verwarming én geen warm water. Maar is er een probleem met de boiler, dan komt er alleen koud water uit de kraan/douche.

  • Controleer eerst of uw verwarmingstoestel stroom (en/of gas) krijgt en of er een opslagcode in het display. Als het tijdelijk geen stroom heeft gehad, kan de ketel van slag zijn. Het is dan aan te raden de ketel te resetten.
  • Er kan een onderdeel van de verwarmingsketel defect zijn. Controleer hierboven de waterdruk in de ketel, deze tussen 1,5 en 2 bar te hoort. Als deze te laag bleek kunt u zelf de ketel bijvullen. Water bijvullen is ook de oplossing als de radiatoren op de benedenverdieping wel, maar op de bovenverdieping mag niet warm worden. Hoe u de ketel kunt bijvullen, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
    https://www.youtube.com/watch?v=r48NgOTBxSA
  • Het kan voorkomen dat alleen de bovenkant van radiatoren niet warm wordt. In dat geval zit er lucht in de radiator en werkt de verwarming wel. Dit kunt u oplossen door de verwarming te ontluchten. Hoe u de verwarming kunt ontluchten, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
    https://www.youtube.com/watch?v=mLsrPMrh_XE
  • Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw CV storting via uw huurdersportaal.
     

De vuistregel is dat al het 'klein dagelijks' onderhoud in de woonruimte voor de huurder is, en dat grotere zaken en zaken buiten de woonruimte voor de verhuurder zijn. Deze afspraken zijn mede gebaseerd op de wetgeving "Besluit kleine herstellingen" van de Rijksoverheid en de afspraken in het huurcontract. Hierin staat aangegeven wat de verdeling is tussen huurder en verhuurder. Lees uw huurders ABC en onderhoudswijzer om te bepalen of het onderhoud voor rekening van de verhuurder is of voor die van u. Afspraken hierover zijn wettelijk bepaald. Bij onduidelijkheid kunt u ons altijd een email sturen, zodat wij kunnen aangeven of iets onder de verantwoordelijkheid van de huurder of verhuurder valt. 

De vuistregel is dat al het 'klein dagelijks' onderhoud in de woonruimte voor de huurder is, en dat grotere zaken en zaken buiten de woonruimte voor de verhuurder zijn. Deze afspraken zijn mede gebaseerd op de wetgeving "Besluit kleine herstellingen" van de Rijksoverheid en de afspraken in het huurcontract. Hierin staat aangegeven wat de verdeling is tussen huurder en verhuurder. Lees uw huurders ABC en onderhoudswijzer om te bepalen of het onderhoud voor rekening van de verhuurder is of voor die van u. Afspraken hierover zijn wettelijk bepaald. Bij onduidelijkheid kunt u ons altijd een email sturen, zodat wij kunnen aangeven of iets onder de verantwoordelijkheid van de huurder of verhuurder valt. 

Controleert u hiervoor eerst de afspraken zoals vastgelegd in de huurovereenkomst en de wetgeving "Besluit kleine herstellingen" van de Rijksoverheid. Houd er rekening mee dat u bij opzegging of afloop van de huur gevraagd kan worden de woning op te leveren in originele staat. Neem per mail contact met ons op via onderhoud@keij-stefels.nl wanneer u twijfelt of een aanpassing aan de woning is toegestaan

In de meeste gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een abonnement voor TV en internet en het contract met de provider. Voor passend advies kunt u ons een mail sturen via onderhoud@keij-stefels.nl

In de meeste gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van gas/water/licht. Voor passend advies kunt u ons een mail sturen via onderhoud@keij-stefels.nl.

Een spoedeisende klacht is een klacht die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag omdat a) er vervolgschade kan ontstaan, b) het woongenot ernstig wordt belemmerd. Deze kunt u telefonisch via 020-5775333 doorgeven. 

Voor de meeste woonruimtes verzorgen wij het volledige beheer. Dit betekent dat u met al uw aanvragen en vragen bij ons terecht kunt en dat alle berichtgeving rondom uw gehuurde woning bij ons vandaan komt. Ook doen wij voor veel woonruimtes het technische beheer. Dit betekent dat u technische storingen en mankementen kunt melden via uw eigen huurdersportaal.

Deze kunt u via onderstaand contactformulier of per mail naar ons sturen. Wij zullen ervoor zorgen dat deze netjes bij de verhuurder terecht komt. In veel gevallen voeren wij het volledige beheer van het gehuurde en kunnen wij u van dienst zijn bij uw vraag of verzoek. Wij zullen dan ook zo snel mogelijk op uw mail reageren.

Uw vraag kunt u via onderstaand contactformulier of per mail naar ons sturen. Wij zullen zo snel mogelijk op uw mail reageren. 

Financieel

Voor de meeste woonruimtes verzorgen wij financieel beheer. Dit betekent dat u van Keij & Stefels bericht krijgt over welke huurprijs betaald moet worden en wij u eventueel herinneringen zullen toesturen wanneer u te laat bent met het betalen van de huur. Hier vindt u de meestgestelde vragen rond het administratieve van uw huurwoning of commercieel vastgoed. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan direct contact met ons op via onderstaand contactformulier. 


Veelgestelde vragen

Deze kunt u online doorgeven in uw eigen huurdersportaal. 

Tussen huurders en verhuurder zijn er in het huurcontract en de bijbehorende algemene bepalingen afspraken gemaakt over welke onderhoudswerkzaamheden voor de huurder of voor de verhuurder zijn. Deze afspraken zijn mede gebaseerd op de wetgeving van de Rijksoverheid. Lees uw huurders ABC en onderhoudswijzer om te bepalen of het onderhoud voor rekening van de verhuurder is of voor die van u. 

De verschuldigde huur wordt iedere maand middels automatische incasso betaald. U machtigt ons om de huur maandelijks van uw rekening te incasseren. De automatische incasso vindt rond de eerste werkdag van de maand plaats en zodoende betaalt u altijd op tijd. Na de jaarlijkse huurverhoging en de schriftelijke bevestiging hiervan, passen wij het huurbedrag aan en zal direct het juiste bedrag van uw rekening worden afgeschreven.

Voor zelfstandige woonruimte kunt u huurtoeslag aanvragen. Of u daarvoor in aanmerking komt hangt af verschillende factoren welke worden getoetst bij de Rijksoverheid. Voorbeelden hiervan  zijn de huurprijs en uw inkomen en vermogen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de overheid. Heeft u gedeeld sanitair of een gedeelde keuken? Dan vervalt het recht op huurtoeslag sowieso.

In de getekende huurovereenkomst staat hoe u de huurwoning kunt opzeggen en wat de opzegtermijn is. Bij veel contracten is het zo dat het eerste jaar niet opgezegd kan worden. Een huurcontract eindigt altijd op de laatste dag van de maand en u bent huur verschuldigd tot de laatste dag van de overeenkomst. Pas daarna krijgt u de borgsom terug. 

Een geldige huuropzegging bevat minimaal alle namen van de huurders op de getekende huurovereenkomst, het gehuurde adres, per wanneer u wilt opzeggen en de handtekeningen van alle huurders op de getekende huurovereenkomst. 
Uw huuropzegging kunt u mailen naar huur@keij-stefels.nl.
 

Na de eindinspectie en het inleveren van de sleutels, krijgt u binnen 30 dagen de borgsom terug. Natuurlijk moet dan wel de complete huur voldaan zijn, de woonruimte zonder schade zijn achtergelaten, kleine herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd en alle sleutels ingeleverd zijn.

De voorinspectie zal gemiddeld twee weken voor de einde van de huur plaatsvinden. In deze inspectie loopt de makelaar met u de woning door en worden kleine herstelwerkzaamheden en opleverpunten verzameld welke dienen te worden uitgevoerd door de huurder. Tijdens de eindinspectie controleert de makelaar of alle opleverpunten correct zijn uitgevoerd en levert u de sleutels in. Houdt u er rekening mee dat wanneer u zich niet aan de afspraken gemaakt tijdens de voorinspectie houdt, eventuele reparaties op uw kosten zullen worden uitgevoerd.

Wanneer u een factuur ontvangt van uitgevoerd onderhoud of een reparatie, dan zijn wij van mening dat deze kosten vallen onder de verantwoordelijkheid van de huurder. Bent u het daar niet mee eens en heeft u de lijst 'Besluit kleine herstellingen'/het huurcontract geraadpleegd, dan kunt u een bezwaar indienen per e-mail; info@keij-stefels.nl. Wij zullen uw bezwaar dan in behandeling nemen.

Een spoedeisende klacht is een klacht die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag omdat a) er vervolgschade kan ontstaan, b) het woongenot ernstig wordt belemmerd. Deze kunt u telefonisch via 020-5775333 doorgeven. 

Voor de meeste woonruimtes verzorgen wij het volledige beheer. Dit betekent dat u met al uw aanvragen en vragen bij ons terecht kunt en dat alle berichtgeving rondom uw gehuurde woning bij ons vandaan komt. Ook doen wij voor veel woonruimtes het technische beheer. Dit betekent dat u technische storingen en mankementen kunt melden via uw eigen huurdersportaal.

Deze kunt u via onderstaand contactformulier of per mail naar ons sturen. Wij zullen ervoor zorgen dat deze netjes bij de verhuurder terecht komt. In veel gevallen voeren wij het volledige beheer van het gehuurde en kunnen wij u van dienst zijn bij uw vraag of verzoek. Wij zullen dan ook zo snel mogelijk op uw mail reageren.

Uw vraag kunt u via onderstaand contactformulier of per mail naar ons sturen. Wij zullen zo snel mogelijk op uw mail reageren. 

Heb je een vraag? Stuur ons een bericht

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Sorry, we kunnen helaas niet met zekerheid vaststellen of je een mens of een geautomatiseerde bot/spammer bent. Hierdoor kunnen we het formulier dat je hebt ingevuld niet verzenden. Probeer het opnieuw of neem direct contact op met de makelaar via e-mail.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Liever direct iemand spreken?

Nick Sol
Technisch Vastgoedbeheer

Nick Sol